sâmbătă, 12 martie 2011

Ilie, putere si slabiciune

  V-ati gandit vreodata la ce slabiciuni aveti? E trist ca le avem, dar in fond ele ne definesc ca oameni, fara ele am arata ciudat...Azi doresc sa va arat o slabiciune pe care a avut-o un om a lui Dumnezeu, pe care il iubim si il blamam in acelasi timp. Mai trist e ca ajungem sa-l condamnam gresit. Numele sau a fost Ilie! Acel Ilie care a primit o putere extraordinara de la Dumnezeu....Acel Ilie care s-a confruntat cu sute de preoti ai lui Baal si care la zvonul ca o regina doreste sa-l lichideze a fugit ascunzandu-se in niste pesteri...Dupa minuni si puteri nemaipomenite din partea lui Dumnezeu acest om fuge...fuge ca un las sa isi salveze viata! Nu-i asa ca tu nu ai fi fugit? Nu-i asa ca tu ai fi ramas in puterea lui Dumnezeu si ai fi zambit mortii care se apropia? Pentru ca eu, cel putin, as fi alergat ca ultimul las! Mai ales ca Ilie nu mai primise nici o viziune de la Dumnezeu si nu stia cum trebuie sa reactioneze... Cel putin slabiciunea sa a aratat ca nu mai avea o calauzire clara de la Dumnezeu! Noi curajosii, ramanem pe pozitie ani de zile, fara ca macar sa stim ce are Dumnezeu pentru noi, si numim asta tarie in Domnul, in loc sa ne ascundem in "bezne afunde" cum spune intr-o poezie Costache Ioanid.
 Insa slabiciunea lui Ilie a fost superba. Dupa ce ani de zile am avut impresia ca a fost un las...Dar el a fost tot timpul un om al lui Dumnezeu. Insa a avut un moment de neintelegere a voii lui Dumnezeu si de dezamagire a lucrarii Sale. Asa cum ni se intampla atat de des tuturor. Insa Ilie nu a fugit doar pentru el. Sau mai ales nu a fugit pentru el. A fugit pentru Dumnezeu! Hopa, un paradox! El a fost atat de dedicat lui Dumnezeu, atat de dedicat, incat a fugit pentru ca Dumnezeu sa nu ramana fara singurul marturisitor in Israel. Atunci cand combustibilul divin s-a terminat, dedicarea omeneasca profunda, dar inutila a lui Ilie, a intrat in actiune...Dar culmea ca nu pentru el, ci tot pentru Domnul.
 In pesterile unde statea ascuns si intrebat de Dumnezeu ce face, el raspunde:„Am fost plin de râvnă pentru Domnul Dumnezeul oştirilor, căci copiii lui Israel au părăsit legământul Tău, au sfărâmat altarele Tale şi au ucis cu sabia pe prorocii Tăi; am rămas numai eu singur, şi caută să-mi ia viaţa.” 1Imparati19:14

Si Dumnezeu nu-l contrazice. Si ca sa-l linisteasca ceva mai tarziu ii zice: "Dar voi lăsa în Israel şapte mii de bărbaţi, şi anume pe toţi cei ce nu şi-au plecat genunchii înaintea lui Baal şi a căror gură nu l-au sărutat.” vers 18
 Ilie nu a fugit pentru viata sa. A fugit de teama ca Dumnezeu v-a ramane fara nici un slujitor al Sau. Si linistea vine cand Dumnezeu ii spune ca mai sunt inca 7000 de credinciosi ai Sai. Slabiciune a lui Ilie? Cati dintre noi avem o slabiciune de acest fel? Adica atunci cand nu mai avem nici o viziune sa ne gandim doar la Dumnezeu? Si daca este sa fugim sa o facem doar pentru Christos? Va aduceti aminte de acea imagine cu Petru iesind din Roma pentru ca incepusera persecutile impotriva crestiniilor?...Descrisa atat de frumos in Quo Vadis al lui Henryk Sienkewicz. A! Uitasem ca noi suntem aia fara slabiciuni.
 Exista momente cand persoana noastra nu conteaza, dar cea a lui Christos conteaza. Si nu sa te salvezi pe tine insuti, ci lucrarea in care esti...Poate asta inseamna slabiciune...Poate! Eu nu stiu... Pentru ca nu sunt atat de sus, sa prind si eu o slabiciune ca al lui Ilie sau Petru. Sa nu mai am pe scurt timp viziune si sa aleg ce cred ca ar alege Dumnezeu pentru mine! Sa nu spuna nimeni care chiar slujeste ca nu a trecut prin asta... De regula, la mine  inseamna sa ma ascund! Eu m-am ascuns 12 ani si nu mi se pare mult. Mai bine sa te ascunzi cu speranta ca Domnul iti va aduce o viziune noua, decat sa apari in fata poporului cu predici si cuvinte care nu au nimic din Dumnezeu, dar sa pretinzi ca esti vocea Sa!
 Un om care nu traieste slabiciunea, nu simte mierea si pelinul! Un om care nu greseste nu simte lacrima de pe obraz si nici zambetul de pe buze, cand e iertat! Iar fara acestea nimeni nu e complet! Cred eu... Esti gata sa ai puterea lui Ilie? Dar slabiciunea sa?
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu